Χρησιμοποιούμε cookie για την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων, την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Επίσης, κοινοποιούμε πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση του ιστότοπού μας στους συνεργάτες κοινωνικών μέσων, διαφήμισης και αναλύσεων. Προβολή λεπτομερειών ! [ OK ]
Ελληνική Εταιρία Ενημέρωσης Γονέων Σύνδεσμοι Α-Ω | chat
0-2 | 3-5 | 6-12
forum υγεία & ασφάλεια διατροφή ψυχολογία δραστηριότητες ειδήσεις
   
Συνταγές για μικρούς μάγειρες

Διατροφή στην βρεφική & προσχολική ηλικία

Διατροφή γενικά

 




Κατάλληλα σνάκ πριν την κολύμβηση (ή άθληση)
05/10/2016

Το παρακάτω δελτίο τύπου μας εστάλει από το Εύζήν (πρόγραμμα του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου).
Δεν γνωρίζουμε (σήμερα  5/10/2016) κατά πόσο θα εφαρμοστεί όντως η εγκύκλιος που αναφέρεται στο δελτίο τύπου,

στην οποία ανακοινώνεται ότι οι μαθητές της τρίτης δημοτικού σε όλη την χώρα (όσοι δεν απέχουν περισσότερο από 25 χλμ. από κέντρα κολύμβησης) θα διδάσκονται στην κολύμβηση.   
Το σίγουρο είναι ότι πολλά παιδιά ξεκινούν τώρα τα μαθήματα κολύμβησης στα διάφορα δημοτικά ή και ιδιωτικά κολυμβητήρια της χώρας.
Στα περισσότερα από αυτά υπάρχει οδηγία τα παιδιά να μην έχουν καταναλώσει γεύμα τις προηγούμενες δύο ή τρείς ώρες, χωρίς να διευκρινίζεται το εάν εννοούν και μικρά σνάκ.
Εδώ έρχεται λοιπόν η χρησιμότητα του παρακάτω δελτίου τύπου, που δίνει μερικές προτάσεις στους γονείς για μικρά σνακ τα οποία είναι κατάλληλα για να φάει το παιδί πριν κολυμπήσει, κάτι που εμείς κατ'επέκταση θεωρούμε ότι ισχύει και γενικά για κάθε άθληση - όχι δηλαδή μόνο στην πισίνα αλλά και σε άλλα αθλήματα. 
 
Ρίχνοντας μια ματιά στην λίστα των σνάκ, αυτό που κυριαρχεί είναι η μικρή ποσότητα τροφής.
Εμείς εμπλουτίσαμε την λίστα του δελτίου τύπου με περισσότερες επιλογές και συνταγές
 (σε παρένθεση με μώβ γράμματα). 
 
  • μία φέτα ψωμί με μία κουταλιά μέλι ή μαρμελάδα
  • ένα ψωμάκι ή 2-3 κράκερ με ένα μικρό κομμάτι τυρί (ή ρυζογκοφρέτες & παξιμάδια)
  • ένα μικρό ποτήρι φυσικό χυμό (ή 150 ml σπιτικό smoothie χωρίς ζάχαρη)
  • ένα μικρό φρούτο  (μπανάνα, μήλο, σταφύλια)
  • μια μπάρα δημητριακών ( σπιτική όπως πχ τα flapjack χωρίς ζάχαρη  )
  • ένα μικρό κομμάτι σπιτικό κέικ (όπως πχ τα μίνι κεικάκια χωρίς ζάχαρη  )

Ακολουθεί το αυτούσιο κείμενο του δελτίου τύπου: 
 
" Σύμφωνα με εγκύκλιο που εξέδωσε τον Αύγουστο το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, από το σχολικό έτος 2016-2017 οι μαθητές και μαθήτριες της Γ' τάξης των Δημοτικών Σχολείων όλης της χώρας, που απέχουν μέχρι και 25 χιλιόμετρα από τον χώρο διεξαγωγής του μαθήματος κολύμβησης, καθώς και οι μαθητές και μαθήτριες της Δ' τάξης σε ειδικές περιπτώσεις, θα έχουν την ευκαιρία να διδαχθούν το αντικείμενο της κολύμβησης. 
 
Η συγκεκριμένη ενέργεια είναι ιδιαιτέρως σημαντική για πολλούς λόγους. Ο κρισιμότερος λόγος είναι η εξοικείωση των παιδιών με το υγρό στοιχείο και συνεπώς η πρόληψη των ατυχημάτων στο νερό, ιδίως σε μια χώρα, όπως η Ελλάδα, η οποία περιβάλλεται από θάλασσα (αξίζει να σημειωθεί ότι το καλοκαίρι του 2015 ο αριθμός των θανάτων από πνιγμό στη θάλασσα ανήλθε συνολικά σε 146 άτομα!). Στο πλαίσιο αυτό, η ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης των παιδιών μέσα στο νερό, μέσω της γνώσης βασικών κολυμβητικών δεξιοτήτων, οι οποίες θα τους επιτρέπουν την ψύχραιμη και ασφαλέστερη αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων στο υδάτινο περιβάλλον, είναι ζωτικής σημασίας.
 
Επιπρόσθετα και σε πιο μακροπρόθεσμη βάση, η επαφή, η εξοικείωση και η πιθανή μελλοντική ενασχόληση ενός παιδιού με το άθλημα της κολύμβησης, επιφέρει σημαντικά οφέλη. Αρχικά, η κολύμβηση είναι ο ασφαλέστερος τρόπος άσκησης, καθώς, δεδομένου του χώρου όπου πραγματοποιείται, είναι ιδιαίτερα δύσκολο να συμβεί κάποιος σοβαρός τραυματισμός. Παράλληλα, ενισχύει τη λειτουργία της καρδιάς, το κυκλοφορικό, το αναπνευστικό (έχει αποδεδειγμένα ευεργετικά αποτελέσματα στον καλύτερο έλεγχο του βρογχικού άσθματος) και το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού, ενώ βοηθάει και σε προβλήματα που σχετίζονται με την ορθή στάση του σώματος. Τέλος, η επαφή με το υγρό στοιχείο φαίνεται να συμβάλλει και σε μια καλή ψυχολογική υγεία μέσω της καλύτερης αντιμετώπισης καταστάσεων που προκαλούν άγχος, ενώ ενισχύει την κοινωνικοποίηση και την ανάπτυξη αισθημάτων συνεργασίας μέσω της επαφής με συνομηλίκους. 
 
Ωστόσο, μία σημαντική παράμετρος την οποία θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη οι γονείς, δεδομένης και της πρωινής ώρας διεξαγωγής των μαθημάτων, είναι το είδος και ο χρόνος κατανάλωσης τροφής από τα παιδιά πριν το μάθημα. Συγκεκριμένα, τα παιδιά δεν θα πρέπει να προσέρχονται στο μάθημα της κολύμβησης με άδειο στομάχι, διότι υπάρχει ενδεχόμενο εμφάνισης φαινομένων υπογλυκαιμίας, αδυναμίας και ζαλάδας. Από την άλλη όμως, συστήνεται η αποφυγή κατανάλωσης ενός «μεγάλου» πρωινού από τα παιδιά πριν το μάθημα (για τουλάχιστον 1-2 ώρες πριν) το οποίο είναι πιθανό να τους προκαλέσει κάποιο πρόβλημα γαστρεντερικής δυσφορίας. Συνεπώς, μια ιδανική λύση είναι η κατανάλωση μιας μικρής ποσότητας τροφής από τις ακόλουθες επιλογές, τουλάχιστον 30 με 45 λεπτά πριν το μάθημα, και μετά το τέλος του να ακολουθεί ένα πλήρες και ισορροπημένο πρωινό (περισσότερες πληροφορίες σχετικά, μπορείτε να δείτε στην ιστοσελίδα του ΕΥΖΗΝ). 
 
Κάποιες προτεινόμενες επιλογές σνακ για κατανάλωση πριν την είσοδο στην πισίνα είναι:
 
  • μία φέτα ψωμί με μία κουταλιά μέλι ή μαρμελάδα
  • ένα ψωμάκι ή 2-3 κράκερ με ένα μικρό κομμάτι τυρί  
  • ένα μικρό ποτήρι φυσικό χυμό 
  • ένα μικρό φρούτο  
  • μια μπάρα δημητριακών  
  • ένα μικρό κομμάτι σπιτικό κέικ  
  
Τα παραπάνω είναι καλό να δοκιμαστούν από το παιδί και να υιοθετηθεί η κατανάλωση του σνακ που του αρέσει περισσότερο και δεν του προκαλεί κανένα είδος γαστρεντερικής δυσφορίας.
 
------------------------------------------------------------------------------------------
 
Το EYZHN είναι ένα πρόγραμμα του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας,  Έρευνας και Θρησκευμάτων. Κύριος στόχος του προγράμματος είναι η διασφάλιση της υγιούς ανάπτυξης των παιδιών, μέσα από την υιοθέτηση ισορροπημένων συνηθειών διατροφής και σωματικής δραστηριότητας. 
Το πρόγραμμα Αξιολόγησης, που αποτελεί μια από τις σημαντικότερες δράσεις του ΕΥΖΗΝ, διενεργείται στα σχολεία με την ευγενική χορηγία της ΟΠΑΠ Α.Ε. Οι υπόλοιπες δράσεις του προγράμματος χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.
 
Ιστότοπος: http://eyzin.minedu.gov.gr/
 
 






























ποιοί είμαστε | επικοινωνία | στατιστικά  
© parents.org.gr - Ελληνική Εταιρία Ενημέρωσης Γονέων 2008